20 paź 2016

Rodząca kobieta. Temat matki i macierzyństwa wpisuje się w moje zainteresowanie pierwotnym potencjałem człowieka. Od dawna chciałem namalować ten obraz. Inspiracją były figurki rodzących kobiet (Azteckie, Peruwiańskie itp.) oraz figurka Wenus z Willendorfu. Są one dla mnie magiczne, bardzo kobiece. Temat narodzin w sztuce jest obecny w każdej kulturze. Nie jest to moje zadanie ani pragnienie żeby dokładnie prześledzić temat. Podaje link do strony na której można coś się dowiedzieć (link do tematu).

Rodząca Kobieta, olej na płótnie, 135x110cm, 2016r.


 Wenus z Willendorfu
 Rzeźba Aztecka
 Costa Rica
Francja XVIIIw
mój szkic 

Już kiedyś podjąłem ten temat w innej konwencji bardziej prymitywnej i mniejszej skali.

Matka, olej na płótnie, 46x55cm. 2013

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz